Jelöltélmény, a sikeres vállalatok egyik kulcsa

 

A jelöltélmény tényleg csak egy megfoghatatlan, divatos fogalom, aminek nagyobb a füstje, mint a lángja, vagy valóban óriási jelentőséggel bír és akár cégük sikere is múlhat rajta? De hogy lehet dolgozni ezen, amikor a meglévő munkánk is 10 órát vesz el a 8 órás munkanapunkból? Vannak instant megoldások?

A magyar munkaerőpiac jelenlegi helyzetében egyáltalán nem kérdés, hogy valóban óriási jelentősége van-e a jelöltélménynek. A cégek közelharcot vívnak a kiváló szakemberekért, óriási a munkaerőhiány, a mérnökök után már az egyetemi éveik alatt is két kézzel kapkodnak a cégek. A verseny óriási, amiből csak úgy lehet nyertesként kikerülni vagy legalább egy kis helyzeti előnyt kovácsolni, ha tudatosan építjük a HR brandünket és fejlesztjük a jelöltekkel való kommunikációt, és a kiválasztási folyamat gördülékenységét.

A nem a második legjobb válasz

Cégünk felmérései alapján a jelöltek legnagyobb problémája a kiválasztás során nem az elutasítás. Még a nemleges válasznál is sokkal rosszabb, ha egyáltalán nem kapnak visszajelzést arról, milyen fázisban van a pályázatuk. Kollégáink e-mail címére napi szinten érkeznek üzenetek a jelöltektől, melyben megköszönik, hogy gyorsan tájékoztatatták őket az elutasításról, mert ilyet nagyon ritkán tapasztalnak. Ezért az egyik legfontosabb jó tanács a HR osztályok számára a gyors, gördülékeny, folyamatos kommunikáció kidolgozása és azok használata. A nem a második legjobb válasz, amit egy jelölt kaphat. Arról sem szabad megfeledkezni, hogy a cégünkkel kapcsolatba került jelöltek jelentik a legfontosabb lehetőségek arra, hogy jó hírünket keltsék. Hisz gondoljunk csak bele, ha autóvásárlás előtt állunk, a hangzatos reklámszöveg és szép weboldal, vagy egy, az autót használó ismerősünk negatív véleménye lesz a mérvadóbb a döntésnél? Pontosan így van ez a pályázókkal is. Persze a leterhelt HR osztályok lehetőségei korlátozottak, ezért érdemes beruházásokban gondolkozni, például olyan szoftverekben, amik automatizálhatják levelezéseinket, amivel nyomon követhetjük a státuszváltozásokat.  Ügyfeleink és mi magunk is használjuk erre a célra a  HR  Felhőt, napi 3 munkaórát spórolva. A rendszert az ingyenes HR reggelin megismerhetik. (X. oldal)

Hosszú távú tervek, beruházás

A jelöltélmény természetesen nem merül ki a válasz e-mailekben, sokkal komplexebb megoldásokban érdemes gondolkozni, melyek főként technikai beruházásokat és fejlesztéseket igényelnek. A jelöltek legfontosabb kapcsolata a cégekkel a már említett jó hírnév, ajánlások, ezt leszámítva viszont a céggel való első kapcsolat az álláshirdetés elolvasása és a weboldal. Ezért a weboldal fontos, hogy hiteles és könnyen kezelhető legyen. Jó, ha külön karrieroldal szerepel az oldalon, ahol PR célú cikkeket, interjúkat is megoszthatunk az érdeklődőkkel. A böngészések több mint fele ma már mobilról történik, ezért fontos, hogy a weboldal és a jelentkezés is optimalizálva legyen mobiltelefonra.

Célcsoportonként is érdemes elgondolkozni a stratégiánkon, hiszen megfigyeléseink szerint a mérnök és IT-s szakembereknél a legkritikusabb a hajlandóság a hosszú jelentkezési lapok kitöltésére. Bár a legtöbb folyamatot érdemes automatizálni, ha célcsoportunk számára terhes a sok a pötyögés, X-elés és válogatás, nem árt inkább magunkra vállalni a jelölt részletes regisztrálást.

 

Online, Online, Online

Cégünk képviseletéhez és a jelöltek számára vonzóvá tételéhez elengedhetetlen az online térben való aktív rézvétel. A vállalat arculatával és stílusával összhangban lévő Facebook oldal és Linkedin profil létrahozása nagyon fontos. Kommunikáljunk itt híreket, építsünk közösséget, és nem utolsó sorban hirdessünk!

A fentiek jelentősége és jó koordinációja olyan fontos pont a vállaltok életében, amin minden túlzás nélkül a sikerességük múlik. Érdemes invesztálni a folyamatok optimalizálásába, hiszen a jó munkaerő egy jól működő és dinamikusan fejlődő cég lelke.

A jelöltélmény javítása érdekében kérje szakértőink tanácsát!