Beck Zsolt: Toborzási-kiválasztási szoftver a gyakorlatban

Beck Zsolt interjú a HR Portálon
 
 
Toborzási-kiválasztási szoftver a gyakorlatban
(Interjú Beck Zsolttal, a Beck & Partners ügyvezetőjével)
 
Napjaink egyik égető HR problémája a munka- és időigényes, emellett költséges toborzási-kiválasztási feladatok, illetve folyamatok racionalizálása, hatékonyságuk javítása, ideális esetben költségek csökkentésével együtt. Azt szakmabéliként bizonyára mindnyájan tudjuk, hogy a toborzás-kiválasztás jól szervezettségének és költséghatékonyságának kvázi “„mesterei” azok a személyzeti tanácsadó / munkaerő-közvetítő cégek, amelyek tevékenységének legjelentősebb hányadát éppen a toborzásba és kiválasztásba fektetett idő, munka és pénz képezi.
 
Mindezekből kiindulva kérdeztük meg a problémáról Beck Zsoltot, a jelenleg mintegy 200 aktuális keresési megbízással rendelkező Beck & Partners International HR Consulting ügyvezetőjét. Kíváncsiak voltunk, hogyan kezelik ezt a rengeteg nyitott pozíciót, milyen erőforrásokat használnak, milyen eredményekkel. Zsolt egyébként több mint 10 éve dolgozik fejvadász / munkaerő-közvetítő területen, irányítása alatt ezernél is több munkavállalónak találtak új állást.
 
Hatékonyság és funkcionalitás – kéz a kézben
Beck Zsolt szerint a probléma legkézenfekvőbb megoldása a kifejezetten e célokra kifejlesztett – azaz a toborzás-kiválasztás folyamataira optimalizált – szoftver, amely amellett, hogy a projektek precíz nyilvántartását és saját jelöltadatbázis építését teszi lehetővé, kész megoldást jelent a pályázók részben (vagy egészben) automatizált előszűrésére, állásinterjúk szervezésére, adminisztrációjára, valamint a pályázók részére kiküldendő visszajelzésekre.
Ez utóbbi pedig meglepően fontos, hiszen a legtöbb piackutatási eredmény azt mutatja, hogy az álláskeresők egyik legnagyobb problémája, hogy a legtöbb esetben nem kapnak konkrét visszajelzést pályázatuk kapcsán, csak a szokásos, automatikus “köszönjük pályázatát” típusú válaszokat.
 
Beck Zsolt elmondta, hogy a cége által használt szoftver segítségével, egy-egy researcher kolléga esetében napi 1-1,5 óra munkaidő megtakarítást sikerült elérniük, ami egy 20 munkanapos hónap esetében 2-3 napnyi megspórolt munkaidőt jelent. Így lényeges több megbízást tudnak teljesíteni ugyanannyi idő alatt, miközben nyilvántartásuk és adatbázisaik a legapróbb részletekig tárolnak minden olyan információt, ami a későbbiekben további hasznukra lehet a munkavégzés során.
 
Mint azt megtudtuk, a Beck & Partners a HR Felhő nevű toborzási-kiválasztási szoftver egy speciálisan a cég igényeire szabott verzióját használja. A HR Felhő egy webes alapú, azaz szimpla Internet böngésző program segítségével elérhető komplex rendszer, amelynek moduláris felépítése teljes testre szabhatóságot biztosít.
 
Alapértelmezésben ez egy vállalati HR oldalra készült rendszer, amelyet a Beck & Partners esetében munkaerő-közvetítői opciókkal egészítettek ki:
  • teljes ügyfél- / potenciális ügyfélnyilvántartást valósít meg,
  • tárgyalások szervezésére és azok adminisztrációjára alkalmas,
  • valamint dokumentumtárolásra is használható.
 
Mindezek mellett a HR Felhő révén egy komplex karrierportál is működtethető:
  • opcionális tartalomkezelő modullal rendelkezik,
  • automata hírlevél rendszere van,
  • a feltöltött állások között részletes kereséseket végezhetnek az álláskeresők,
  • továbbá XML alapú hírfolyama révén külső weboldalakra is egyszerűen és automatikusan juttathatja el a megjelent álláshirdetéseket.
 
Miért más a HR Felhő?
Zsolt szerint a számtalan hasznos funkció közül, a HR Felhő két legnagyobb előnye a piacon lévő hasonló szoftverekhez képest, az előszűrési feladatok automatizálhatósága, valamint a pályázók felé történő gyors és pontos visszajelzés lehetősége.
 
Az előszűrési funkció egy olyan kérdőív szerkesztő modul, amellyel az egy-egy keresési projekthez kapcsoltan, illetve a keresés kritériumaira szabottan készíthetnek általános, vagy éppen időkorláttal ellátott szakmai, vagy nyelvi teszteket. Mindezt úgy, hogy a kész kérdőívet a rendszer az adott projektre jelentkező pályázóknak automatikusan kiküldi és kiértékeli, majd a pályázókat a projekt alatt a teszten elért eredménye alapján rendezi sorba. Ezzel a researcher kollégák munkája jelentősen egyszerűsödik, hiszen a legjobb eredményt elért pályázók nagyobb valószínűséggel felelnek meg a követelményeknek, így rögtön a minőségi szakemberekkel foglalkozhatnak, elkerülve a sok száz alkalmatlan pályázó önéletrajzának megnyitásával, átnézésével járó, felesleges és időigényes köröket.
 
A Zsolt által kiemelt másik nagy előny a pályázók részére küldött visszajelzés. Ezt a funkciót a HR -es kollégák által egyszerűen elérhető (minden jelentkező adatlapján elhelyezett) gyorsmenüből kell használni. Az önéletrajz áttekintésekor a kiválasztást végző kolléga mindössze két kattintással jelezhet vissza az álláskeresőnek, attól függően, hogy alkalmasnak, vagy alkalmatlannak találta-e Őt. Ugyanez a helyzet a lezajlott személyes interjúk, vagy egyéb kiválasztási eseményeknél is, így mindig, minden pályázó a kiválasztási folyamatban elért lépcsőnek megfelelő, személyes e-mail üzenetet kap a cégtől.
 
 
Amennyiben szeretne többet tudni a cikkben említett toborzási-kiválasztási szoftverről, látogassa meg a www.hrfelho.hu honlapot, ahol megtalálhatja a modulok részletes leírását és egyéb opcionális lehetőségekről is olvashat, vagy akár teljes értékű demo hozzáférést is igényelhet a rendszerhez.